Seth Godin: Jaké nápady se šíří dobře a proč ?

Seth Godin: Jaké nápady se šíří dobře a proč?

Přemýšleli jste nad tím, proč se některé nápady lavinovitě šíří a jiné upadnou v zapomnění? Myslíte si, že za to může kvalita daného nápadu?

Každý z nás si jistě vzpomene na reklamu společnosti Centrum – "Bóbika". Vedle toho však existuje hromada jiných reklam, které nezaznamenáme a sotva by o nich někdo povídal svému okolí. Podobně to je i s novými nápady na produkty například i u vynálezu obyčejného krájeného chleba. Prvních 15 let po vynalezení o něm nikdo nevěděl a nepoužíval jej.

Marketinkový guru Seth Godin kdysi řešil podobný problém a nakonec dospěl k určitému závěru. Protože mají dnes zákazníci mnohem více možností a mnohem méně času, je potřeba o jejich pozornost bojovat a naservírovat jim myšlenku, která je přímo zasáhne.

A jaké nabízí Seth Godin východisko? Konkrétní recept nezískáme. Navrhuje však zaměřit se na následující body:

1. Design výrobku nebo služby je vždy zadarmo a pomůže vám získat zákazníky.
2. Nejvíce riskantní věc v současné době, kterou můžete udělat, je být opatrný.
3. Být velmi dobří, je nudné. Nebude to fungovat, protože si toho nikdo nevšimne.

Video nabízí velké množství příkladů nápadů, které se šiřili dobře nebo naopak vůbec.

TEDTalks

Roman

redaktor Cool magazine