Just Jhoom! – cvičení v bollywoodském stylu

Just Jhoom! – cvičení v bollywoodském stylu

Většina lidí si chce udržet štíhlou a pevnou postavu, získat fyzickou kondici, pobavit se a zbavit se stresu. Málokteré cvičení ale všechny tyto požadavky splňuje. Zvláště tehdy, když k tomu ještě rádi tancujete a svoji oblibu chcete při tréninku uplatnit. Naštěstí trenérka Shalini Bhalla s indickým původem založila nový fitness styl, který spojuje aerobik a bollywoodské tance!

Taneční cvičení Just Jhoom vzniklo v roce 2010 ve Velké Británii a od té doby se rozrůstá po celém světě obrovskou rychlostí. U nás si však teprve získává své příznivce. Lektoři totiž musí projít speciálním školením a získat licenci. Proto se zatím cvičení odehrává jen v některých městech.

Krokové variace inspirované indickými tanci

Hned na první lekci budete jistě zvládat základní kroky. Ty totiž pochází z aerobiku a jsou všemi natolik známé, že se budete bez problémů chytat. Těžší je ale zároveň koordinovat pohyby rukou, boků a nohou. V tom se právě Just Jhoom odlišuje od jiných tanečních fitness metod. Just Jhoom nezapojuje jen paže a nohy, ale i dlaně a jednotlivé prsty! Koordinace těchto pohybů vám proto může na první lekci dělat potíže.

Kroky z aerobiku slouží pouze jako podklad pro choreografii inspirovanou indickými tanci – od bollywoodských až po garbu. Navíc indické taneční styly, z kterých Just Jhoom vychází, se odehrávají v dost vysokém tempu, a to kvůli rytmům a hudbě, která celé cvičení a lekce doprovází.

Základní pozice rukou             

Na rozdíl od běžných cvičení vám Just Jhoom pomůže protáhnout ztuhlé šlachy a vazy prstů a zápěstí. Tanec totiž vyžaduje kroužení zápěstím a určitou pozici rukou. Just Jhoom má dokonce čtyři základní postavení rukou, při kterých jsou prsty různě složené a ohnuté. Každá pozice nese jiný název – včela, lotus, pěst a vlajka.

just-jhoom-cviceni

Co Just Jhoom obnáší?

Ačkoliv se to možná nezdá, hned po první lekci se budete cítit unaveně a vyčerpaně. Je to tím, že Just Jhoom je zaměřen na rozvoj fyzické kondice. Do tance je navíc vloženo předkopávání a zakopávání pro zpevnění zadečku a stehen, netradiční otáčení a pohyby hlavou a strečink pocházející z jógy. To všechno vyžaduje již značnou fyzickou zdatnost a správnou koordinaci. Proto pokud jste nějakou dobu necvičili, je lepší nejdříve začít s pomalejšími tanečními lekcemi, které vás na Just Jhoom připraví.

Není lekce jako lekce

Obecně tato novinka podporuje kardiovaskulární systém, tvaruje postavu, cvičí oční svaly a rozvíjí fyzickou kondici. Některé lekce se ale od sebe mohou lehce lišit. Záleží především na tom, jaké lektor nastaví tempo a jakou zvolí hudbu. Just Jhoom mimo jiné nabízí i tři různé varianty cvičení – cardio dance, dance a dance fitness. Cardio dance pomáhá zbavit se přebytečného tuku. Forma Dance je zaměřena na výuku choreografií a správnou koordinaci pohybů. Během Dance fitness si natrénujete několik tanečních kreací a zároveň posílíte tělesnou kondici.

cviceni-just-jhoom

Foto: heidiharris.net