Hoopnotica – roztočte to s kruhem!

Všichni jsme jako malí cvičili s obručí. Nyní se ale kruhy vracejí v hezčí a modernější podobě! Navíc hoopnotica – zábavné cvičení s tanečními prvky, tvaruje tělo a zbavuje stresu.

Potřebujete zhubnout, ale než klasické cvičení vás více baví tanec? Tak přesně pro vás je jako stvořené cvičení, které nese název Hoopnotica! Tahle novinka vznikla v roce 2006 v Hollywoodu a od té doby je hitem po celém světě. Můžete ji ale najít i pod jinými názvy, například jako Hula hoop, Hooping nebo Hoop Dance. Ke značné popularitě a oblíbenosti bezpochyby přispěly i celebrity a světoznámé hvězdy. Hoopingu se totiž věnuje například Selena Gomez, Liv Tyler, Catherine Zeta-Jones, ale také i americká první dáma Michelle Obamová.

Do České republiky se toto hravé cvičení dostalo teprve nedávno. Hlavní průkopnicí je fitness instruktorka Edita Deveroux, která aktivně vede lekce hoopingu v Praze.

Tanec, kruhy, zábava!

Spojením tance a kondičního tréninku vzniklo žhavé cvičení, během kterého spálíte až 600 kalorií za hodinu – to se rovná přibližně jedné hodině běhu. Hooping vám ale navíc zpevní tělo, vytvaruje břišní partie, zlepší držení těla a posílí kardiovaskulární systém.

Zásadní pomůckou při hoopingu je ručně vyráběný půlkilový kruh „hoop“. Ten je k dostání v různých velikostech, průměrech a dokonce i v cestovní verzi. Začátečníci by neměli používat kruh s průměrem menším než 80 cm. Čím je obruč silnější a větší, tím lépe se ovládá a pohyby při hoopingu jsou snazší.

Varianty tréninku

Není hooping jako hooping. Můžete si totiž vybrat, kterému druhu tréninku se budete věnovat. Možnosti jsou hned tři: Hoop Fit, Hoop Dance a Hoop Mix. Hoop Fit je založen hlavně na posilování. Hoop Dance vás pobaví svými tanečními prvky a Hoop Mix je směsí tance a kardio fitness tréninku.

hoop

Jak kroužit?

Při hoopingu se krouží obručí nejen okolo boků, ale také kolem hrudníku, krku, rukou a nohou. Nemusíte se bát, že cvičení nebudete zvládat. I přesto že to vypadá složitě, cviky jsou nenáročné a lehce naučitelné. Musíte si ale hlavně zapamatovat základní postavení. Tomu se v anglickém jazyce říká basic forward stance a provádí se tak, že si jednou nohou vykročíte dopředu, kolena lehce pokrčíte a zatáhnete břicho.

Štíhlejší pas a pevnější tělo!

Cvičení Hoopnotica má mnoho pozitivních účinků na naše tělo. Nejenže blahodárně prospívá svalům v oblasti břicha, ale také je přínosem pro náš kardiovaskulární systém. Dále zrychluje metabolismus, pomáhá od bolesti zad a stresu. Už po hodině hoopingu bude vaše tělo pružnější a ohebnější. Cvičení na rozdíl od aerobiku nezatěžuje klouby, a tak ho mohou vykonávat senioři i těhotné ženy. Hooping se také stává čím dál více oblíbený u dětí, protože lekce zajišťují dostatečný pohyb, vybití energie a spoustu zábavy.

Tančit s kruhem můžete i doma. Jednou z nevýhod je ale to, že si musíte pořídit speciální obruč, kterou byste si jinak mohli vypůjčit na kurzu zdarma. Pak už si jen stačí koupit instruktážní DVD nebo prohledat internet a cvičit podle dostupných videí. K docílení perfektní postavy je dobré cvičit každý den nejméně 15 minut.

hooping

Foto: internet