Cyklománie – vyberte si správné jízdní kolo

Cyklománie

Jaro je tu a s ním i nejideálnější doba na výlet na kole. Konečně se porozhlédnete po krajině a uvidíte, jak příroda ožívá a rozkvétá. Navíc se nemusíte potýkat s úporným horkem. Jaké kolo si ale vybrat a čím je jízda na kole prospěšná?

Jakým chcete být cyklistou?

Tohle by měla být vaše první otázka při výběru nového kola. Pokud vyrážíte na projížďku jen párkrát do roka, a to kolem svého bydliště, postačí vám levné hypermarketové kolo, jehož cena se pohybuje mezi pěti až osmi tisíci. Nečekejte žádný luxus. Životnost takového kola nebude dlouhá. Vaše občasné výlety ale vydrží.

Jestliže se chcete cyklistice věnovat naplno, do svého kola určitě investujte. Kvalita často určuje to, jak dlouho u cyklistiky zůstanete a jaký z jízdy budete mít požitek.

Výběr nade vše

Při výběru toho správného kola je dobré zamyslet se, kde vlastně chcete jezdit. Většina lidí si oblíbila kola horská, i přesto že nevyužívají hlavních vlastností takového typu kola. Máte-li v plánu jezdit mimo silnice, po nerovném terénu, horské kolo bude to pravé. V opačném případě se zaměřte na kola trekingová nebo silniční. Zajímá vás, čím se liší trekingové kolo od horského? Treková kola jsou lehčí, mají užší pláště a větší průměr kol. Hodí se zejména na lehkou cykloturistiku.

V poslední době jsou dost oblíbená i kola zvaná city bike, nebo také městská kola, která jsou určená na každodenní jízdu po městě.

cyklistika

Důvěřuj, ale prověřuj

Mnohé prodejny nabízejí bezplatné testování. Díky tomu můžete vyzkoušet více typů jízdních kol a najít tak to, které bude nejvíce vyhovovat vašim požadavkům. Rozhodně si vybírejte kolo mezi prověřenými značkami. V tomto směru často určuje kvalitu vyšší cena, protože jestliže si koupíte levné kolo z hypermarketu, je dost pravděpodobné, že se brzy porouchá a jeho oprava se prodraží. Tady je dobré zvážit otázku, zda není lepší si za kvalitu a delší životnost trochu připlatit.

Cyklistice se mohou věnovat lidé s nadváhou i bolavými klouby

  • Jízda na kole je nejšetrnějším sportem. Nezatěžuje klouby, a proto je vhodná i pro lidi trpící obezitou.
  • Šlapáním se zpevňují především lýtkové a stehenní svaly. Mimo to trénujete i svaly zádové, pažní a břišní.
  • Jízda na kole snižuje riziko onemocnění kardiovaskulárního systému a celkově posiluje oběhovou soustavu.
  • Podporuje správné fungování trávicího traktu a zvyšuje tělesnou kondici.

 cyklista